Wat doet Racesquare?
Wij brengen Formule 1 bij iedereen. Racesquare is een simulatie center die beleving brengt bij de menss, aldus Myra Dam (Assistent Bedrijfsleider The Official F1 Racing Centre) en Michaël Buttner (Commercieel manager bij Official F1 Racing Centre Commercieel manager bij Racesquare).
Myra brengt haar kennis mee vanuit de sport-management kant. Ze is bekend met topsport en bekend met sportscholen vanuit haar eerdere werk. Ze is nu assistent-bedrijfsleider bij Racesquare.
Michaël Buttner is begonnen aan zijn carrière met bijbanen in de horeca. Daarna is hij verder gegroeid via de sportscholen van David Lloyd. Zijn achtergrond is personal trainer en op dit moment is hij Commercieel manager bij Racesquare.
Waarom hebben jullie gekozen voor Staff Support?
Eigenlijk zijn we direct vanaf de opening van Racesquare bij Staff Support terecht gekomen. Toen we de eerste medewerkers in dienst kregen wilden we graag direct een duidelijk overzicht over de beschikbaarheid van onze collega’s en gemakkelijk een rooster kunnen ontwerpen. Ook hadden wij de wens voor collega’s om direct de beschikbaarheid te kunnen opgeven via een app.
Het eerste contact met Staff Support is ontstaan vanuit een relatie die bekend was met jullie. Het is voor ons nu de meest centrale plek om alle informatie te verzamelen en te kunnen gebruiken, aldus Michaël.
We hebben ook andere partijen gesproken, de toegankelijkheid en instapprijs was uiteindelijk voor ons doorslaggevend om te kiezen voor Staff Support.
Omdat we op dit moment al meerdere locaties hebben zijn we achteraf ook erg blij dat we gekozen hebben voor het platform van Staff Support. Het toevoegen van een nieuwe locatie met medewerkers is voor ons heel gemakkelijk.
Is de uitdaging waar u mee zat volledig opgelost?
Omdat we hard groeien wijzigen ook onze uitdagingen. De eerste uitdagingen waren de beschikbaarheid en de planning voor de medewerkers over de verschillende locaties, dit hebben we momenteel goed onder controle. Binnen de software van Staff zitten echter nog veel meer mogelijkheden die we momenteel nog niet (optimaal) benutten, daar gaan we ons de aankomende tijd samen met Staff verder in verdiepen. Ook zouden we graag een App hebben waarin de managers alles kunnen overzien, iets wat er momenteel nog niet is, maar waar we graag met Staff van over gedachten wisselen.
Hoe is het project volgens u verlopen?
Iedereen binnen de organisatie kijkt heel tevreden terug op het implementatieproject van het Staff platform. Wij als management werken allebei anders met het platform. Michaël doet met name de verloning en Myra doet met name het ontwerpen van de roosters en het inplannen en monitoren van het personeel.
Michaël kijkt heel erg positief terug op het afgelopen jaar met Staff Support en ziet ook genoeg doorgroeimogelijkheden voor de toekomst. Daarnaast zou hij graag nog meer koppelingen met andere systemen willen zien.
Myra kijkt op haar manier heel fijn terug op de implementatie en ziet vooral de supportafdeling als heel erg toegankelijk en als de beste support die er is. Ze denkt alleen dat de verschillende lagen binnen de software soms nog iets te onduidelijk zijn. Dit komt met name omdat het systeem zo uitgebreid is en omdat er verschillende vestigingen gemanaged worden.
Hoeveel mensen binnen de organisatie werken er inmiddels met het Staff platform?
Op management niveau zijn dit nu 5 collega’s op de vestiging Utrecht en 1 collega in Zandvoort. Het aantal personeelsleden dat op dit moment werkt met de app voor o.a. de beschikbaarheid zijn 80 medewerkers. Hier worden komende week 10 nieuwe mensen op de vestiging Alkmaar aan toegevoegd.
Hoe heeft u de samenwerking met ons personeel ervaren?
Ontzettend veel fijne ervaringen, met name met Sven van de supportafdeling. Sommige vragen zijn erg ingewikkeld omdat het systeem uitgebreid is, toch blijft hij rustig en weet alles goed te beantwoorden.
De algemene ervaring met het personeel van Staff Support is heel erg goed. De online cursussen zijn ook erg duidelijk. De implementatiefase van het project hebben wij met Bert doorlopen en dit was erg duidelijk. Hij stelde concrete doelen, waarmee hij ons heel erg heeft geholpen.
‘Werken met Staff Support is werken aan je toekomst’.